CBRNE-konferansen har siden 2008 vært den viktigste nettverksarenaen for aktører med en rolle i den nasjonale CBRNE-beredskapen, både på sivil og militær side.
Årets konferanse er som tidligere år rettet mot brann- og redningsvesen, politi, prehospitale tjenester, Sivilforsvaret, Forsvaret, kommuner, Statsforvalterne, direktorater, helseforetak, forskningsinstitusjoner og departementer.
Årets tema: Hvis krigen kommer… hva betyr det for CBRNE miljøene/-faget?
Konferansen setter søkelyset på status og ansvarsområder ved en CBRNE-hendelse som de forskjellige myndigheter og etater innen Totalforsvaret har, så vel sivile som militære. Emner som har blitt vesentlig mer aktuelle de siste ukene mtp den sikkerhetsmessige situasjonen i Europa.
Dag 2 vil også gi et lite glimt fremover av hva 2026 og «Totalforsvarsåret» vil bringe.
Programmet er utarbeidet av programkomiteen med representanter fra Forsvarets ABC-skole, Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap. Helsedirektoratet, Direktoratet for strålevern og atomsikkerhet, Forsvarets forskningsinstitutt, Mattilsynet og Politidirektoratet.
Praktisk Informasjon
- Konferansen starter dag1, 23 APRIL, kl 1000, og avsluttes dag 2 kl. 15:45.
- Det er holdt av INNTIL 30 rom for de som evt må komme dagen før konferansen starter. Booking prosedyren fremgår av beskrivelsen i påmeldingslinken.
- Konferansen holdes på Quality Hotell Olavgaard
- Deltakerne må selv betale for dagpakker og evt overnatting iht beskrivelsen i påmeldingslinken dere finner over. Fellesmiddag 23 APR er “hosted”. (Se under)
Priser:
- Dagpakke/dag: Kr 825 (Lunch, Pausemat og drikke, Møterom)
- Overnatting: Kr 1505 (Inkls frokost)
- Middag 3 APR: “Hosted” (Den enkelte må selv betale for drikke ved bordet)
- Det er ingen konferanseavgift.
- Påmeldingen er gyldig først når betaling er gjennomført iht beskrivelsen i påmeldingslinken evt faktura er betalt for de som velger det alternativet.
Kontaktinformasjon
Ved spørsmål om programmet og konferansens innhold, ta kontakt med:
Forsvarets ABC-skole
- Programfaglig: Sjef FABCS Anders Kildal, e-post:
- Administrativt: Egil Lie, Konferansekoordinator, e-post:
Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap
- Administrativt: Magne Misund Hernes, e-post: