CBRNE-konferansen 2025

Nøkkelinformasjon

Kursnummer:
2025
Dato:
23. - 24. april 2025
Påmeldingsfrist:
20. mars 2025
Type kurs:
Konferanse
Adresse:
Hvamstubben 11, 2013 Skjetten
Kurssted:
Quality Hotel Olavsgaard
Meld deg på

CBRNE-konferansen har siden 2008 vært den viktigste nettverksarenaen for aktører med en rolle i den nasjonale CBRNE-beredskapen, både på sivil og militær side. 

Årets konferanse er som tidligere år rettet mot brann- og redningsvesen, politi, prehospitale tjenester, Sivilforsvaret, Forsvaret, kommuner, Statsforvalterne, direktorater, helseforetak, forskningsinstitusjoner og departementer.

Årets tema: Hvis krigen kommer… hva betyr det for CBRNE miljøene/-faget?

Konferansen setter søkelyset på status og ansvarsområder ved en CBRNE-hendelse som de forskjellige myndigheter og etater innen Totalforsvaret har, så vel sivile som militære. Emner som har blitt vesentlig mer aktuelle de siste ukene mtp den sikkerhetsmessige situasjonen i Europa.

Dag 2 vil også gi et lite glimt fremover av hva 2026 og «Totalforsvarsåret» vil bringe.

Foreløpig program (pdf)

Programmet er utarbeidet av programkomiteen med representanter fra Forsvarets ABC-skole, Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap. Helsedirektoratet, Direktoratet for strålevern og atomsikkerhet, Forsvarets forskningsinstitutt, Mattilsynet og Politidirektoratet.

Praktisk Informasjon

  • Konferansen starter dag1, 23 APRIL, kl 1000, og avsluttes dag 2 kl. 15:45.
  • Det er holdt av INNTIL 30 rom for de som evt må komme dagen før konferansen starter. Booking prosedyren fremgår av beskrivelsen i påmeldingslinken.
  • Konferansen holdes på Quality Hotell Olavgaard
  • Deltakerne må selv betale for dagpakker og evt overnatting iht beskrivelsen i påmeldingslinken dere finner over. Fellesmiddag 23 APR er “hosted”. (Se under)

Priser:

  • Dagpakke/dag: Kr 825 (Lunch, Pausemat og drikke, Møterom)
  • Overnatting:   Kr 1505 (Inkls frokost)
  • Middag 3 APR: “Hosted” (Den enkelte må selv betale for drikke ved bordet)
  • Det er ingen konferanseavgift.
  • Påmeldingen er gyldig først når betaling er gjennomført iht beskrivelsen i påmeldingslinken evt faktura er betalt for de som velger det alternativet.

Kontaktinformasjon

Ved spørsmål om programmet og konferansens innhold, ta kontakt med:

Forsvarets ABC-skole

  • Programfaglig: Sjef FABCS Anders Kildal, e-post:
  • Administrativt: Egil Lie, Konferansekoordinator, e-post:

Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap

  • Administrativt: Magne Misund Hernes, e-post: